Hejdå Muminland, för tredje gången.

2013-12-16 @ 23:20:00
Hej hej hemskt mycket hej.
 
Nu är det juletider och det betyder julestress! Dessutom ska jag, och lilla Selmis, flytta om lite mer än två veckor, två. Direkt efter julestressen blir det flyttstress istället. Det är nämligen så att jag har en lägenhet i en liten mysig by i Sverige som väntar på mig, också en studieplats. Jag har suttit här i flera veckor och haft panik över livet och att ha ingenting att göra, när jag till slut valde att söka till folkhögskolor igen - då hittade jag en allmän linje med inriktning skapande (teckning, måleri, foto, skulptur, keramik, grafik, textiltryck) i Fränsta, Sundsvall. Där min Moster bor och där jag var på praktik hösten 2012. Jag vet ju redan att jag trivs där och känner till den mysiga byn o staden.
 
Efter att jag hade berättat åt min moster att jag funderar på att söka hade hon redan haft kontakt med en hyresvärd. Några dagar senare fick jag veta att lägenheten hade blivit min! Och dagen efter det fick jag ett samtal om att jag hade fått studieplatsen.
 
Första gången jag drog iväg var just den hösten jag praktiserade i Fränsta, men då var jag inne på andra planer och det hela slutade med att jag kom hem. Andra gången var ju nu tidigare i år när jag slapp in på en folkhögskola en liten bit från Umeå, kände direkt att jag inte alls trivdes så det tog inte länge innan jag kom hem.
 
Såå.. Ja, det har väl blivit lite som min systerdotter säger: "Du kommer alltid hem sist o slutligen" Haha. Men denna gång hoppas jag att jag har tålamod lite längre, förändringar är inte lätta och det ska inte vara så heller. De är jobbiga och svåra i början. Denna grymma saknaden till familj o vänner brukar ofta ta över också. Jag har blivit lite för bekväm och ger upp för lätt.
Men, det känns tusen gånger bättre när jag ska till ett ställe som nästan känns lite som ett andra hem. Och att jag har min kära moster där är guldvärt. Samt att jag har egen lägenhet!! Och vem vet, kanske kommer jag hem igen. Kanske känns det inte rätt. Jag vet inte, men jag tänker i alla fall ge det en riktig chans. Så att jag inte ångrar mig sen, och åter igen får tankar om att jag vill bort och göra något nytt. Jag finner aldrig riktigt ro, jag är lugn och känner mig nöjd en stund men sen börjar jag planera och fundera igen.. jag blir rastlös och vill så mycket egentligen. Men men. Får se var detta slutar.. :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0