Dagens Lax

2014-01-21 @ 22:35:00
Hej hälsar den tråkiga bloggaren som aldrig lägger upp bilder och som sällan uppdaterar.
 
Jaja, men nu är jag sjuk och har varit i några dagar så jag har inte haft något att skriva om. Börjar bli trött på att ligga här och titta i taket. Idag var dagens höjdpunkt, när jag fick veta att min kära sambo back home äter laxsoppa.. och nej, det var inte höjdpunkten.. we'll get there. I alla fall, jag älskar hans mammas laxsoppa, så ooooootroligt god. En av mina tre favoritsoppor, i hela världen. FOREVER AND EVER (de två andra är nalle puh soppa made by Ica o Fredrik och mammas kycklingsoppa i lergryta, naaaamm!!) Så efter det blev jag lite ledsen.. här låg jag då, trött och hungrig.. långt bort från laxsoppan. Men endast en vilja i världen, jag vill ha lax. Efter en stund får jag ett sms av min moster: "Jag ska laga grillad lax med rostade grönsaker och nån creme fraishe-röra. Vill du jag ska komma med det?" Alltså... alltså, det ögonblicket. Den stunden. Jag kan inte förklara min lycka, det var otroligt. Jag fick lax, och OJ så gott det var! DET var dagens höjdpunkt.
Ja, det var min berättelse om lax. Lite väl lång men nåja, det var underbart. Hahhaa.. Märks att jag spenderat dagarna hemma och inte orkat stå och koka tre rätters middagar...typ.
 
Filmen då, i söndags.. var såå bra! I love Allan. Det skulle gärna fått vara text när han pratade också, men annars var den riktigt bra. Det märks att dom satsat på det, inte nån vanlig svensson film. Jag blev lite rädd innan när vi träffade på mosters bekanta på restaurangen och dom sa: "X såg den igår, och hon tyckte den var kanooooonbra!" jag hatar för höga förväntningar, man blir oftast besviken då. Men som "X" sa, den var kanoooonbra!
 
Har också tittat på speltröjor för leijonat ikväll. Eftersom jag denna vår kommer att titta på Ishockey i Sverige är det viktigt att jag visar vem som är bäst, väldigt viktigt.
 
 
 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0