Lillördagen

2014-01-15 @ 21:58:00
Lilllördag då. Idag har det varit en lugn skoldag, suttit med uppgifter som vanligt osv. Det känns ganska bra att friska upp hjärnan, forska i saker o ting och verkligen vara intresserad... Inte bara göra det för att man måste och sucka. Även fast jag läser några ämnen jag nödvändigtvis inte behöver också, tycker jag det är intressant, oftast. ;) Hela kvällen har jag o Selmis spenderat hos moster! God middag, kaffe o massa prat.
Igår var ju jag och Frida på gym, gick väl... ja, haha. Som det gick. Det är väl inte såååå roligt att träna första gången på länge med ett gäng muskelknuttar som är vältränade från topp till tå och lyfter tusen kilos vikter, inte riktigt något man känner sig bekväm med. Men, det var ändå roligt att komma igång!

Idag har jag också saknat muminlandet mer än vanligt, börjar då lyssna på finsk musik lite extra och lär ut finska åt Elisabeth o. Frida. Brukar bli såna lektioner mest varje dag, hahha. Jag kan nog mer finska än vad jag tror har jag märkt.
Man uppskattar sitt hemland o stad när man väl är borta, så brukar det väl också vara. Men som tur så trivs jag ju riktigt bra här också! :)
Nu ska jag underhålla mig själv med att döda några hjärnceller: Paradise hotel. Hatkärlek!
 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0